marți, octombrie 12, 2010

52. SAUVAGE- SALBATIC

SAUVAGE-SALBATIC
-sau dizertatie pe tema gay marketing-


A scrie ce vreau sa scriu acum e destul de greu. Din mai multe motive. Pe de o parte un soi de fidelitate. Pe de alta parte e revolta. Si una peste alta sunt intentii bune.
Din cele foarte bune care paveaza drumul spre iad.

Mintea mea imbarligata ma duce cateodata spre idei pe care nu te-ai astepta sa le gasesti la un om cu ceva alcool mai mult la bord la un moment dat. Cand spun ceva, ma gandesc la 4 pahare de schweppes.(stropite cu lime&gin)
Multe chestii mi-au tercut prin tartacutza stand in Sauvage. Cateva ganduri.. pe scurt le-am trantit invaluite in fum acum mult mult timp ago. Small personal brickwall

Mi-am facut un obicei. Am mai multe din cele proaste dar unul din cele mai evidente e faptul ca nu stiu cand si cum am ajuns ca, atunci cand ma gandesc la unde ies sambata seara, sa ma gandesc direct la Sauvage. Chiar nu stiu acum am ajuns la asta cred ca din lene din comoditate sau pur si simplu fiindca ma agatam de o idee:
Acolo e locul in care am mari sanse sa ma simt bine asta e una.
Si ma simt bine fiindca nu trebuie sa merg cu cineva anume. Nu trebuie sa planific sa merg cu cineva anume.. pur si simplu merg singur pentru simplu motiv ca stiu ca sunt cele mai mari sanse de a intalni cunoscuti cu care pot schimba o vorba fara prea multe introduceri fara a sa ma prefac ca sunt mai bun sau mai prost decat sunt.

TEORIE

Si intr-una din serile astea ma gandeam la marketing. Da.. marketing. In facultate am avut-o ca optionala la un moment dat si oricm bazele ca orice baze de materie de facultate sunt atat de teoretice si sistematizate incat iti omoara erectia intelectuala la intrare. Sfarsesti prin a toci clasificari fara a le gasi neaparat reflectarea in realitate.
Cel putin nu atunci si cu ghinion nici ulterior.( minunatul nostru sistem de invatatamant...)

Si ma gandeam la tipuri de piata, la tipuri de produse si cum reactioneaza consumatorii cumparatorii la un produs.
Invatasem atunci ca piata perfecta este aceea in care orice oferta este o picatura de apa in oceanul ofertei generale.
Si apoi invatasem ca asta e o extrema atat de teoretica incat.. nu se regaseste in realitate.
De fapt traim intr-o piata imperfecta si care are cel mai mult tendinta de a se apropia de extrema cealalta. Asta de la windowsul pe care il folosesc acum la faptul ca nu pot cumpara curent electric decat de la enel la ce pret vrea muschiu lor.

Si iaca te trezesti cu un produs: singular, fara concurenta cu target clar de clienti.
Ai un produs singular: un club gay intr-un oras de 600 000 de locuitori. Deci ai o capacitate de 200 de locuri. Si un target de... hai sa zicem 1% muuuutl sub satistici dar hai sa zicem asa de dragul calculului hai sa ne jucam asa. Deci... ai 6000 de oameni in target. Tu trebuie sa prinzi 200-300 din astia o data pe saptamana...
Sa ne aducem aminte avem un produs unic, dorit. Un target clar.faaaara concurenta reala pe nisa de piata…

Eh in momentul in care…figura asta nu iti reuseste… ai o mare problema.
Din punct de vedere al marketingului...

Hai sa analizez problema mai departe.....target-ul...
Cum e targetul? Structurat, cheltuitor, cu fitze, pretentios, infidel si care la baza are niste nevoi simple clare care tin de natura (homo) umana. Socializare, apartenenta, nevoi sexuale generale sau de moment, nevoie sentimentale generale sau de moment...

PRACTICA

Asta trecand de limbajul de lemn economic de mai sus: merg intr-un club gay.... de ce ?
vreau sa vad barbati misto,
vreau sa dansez pe o muzica buna,
vreau sa beau ceva,
vreau sa fiu tratat cu respect..
poate pushka o aventura de o noapte sau…
poate imi gasesc perechea cu care sa ma gandesc din nou ca as putea sa imi iau un caine.
In plus, vreau sa ma simt in siguranta, fara teama de a fi ridiculizat,
vreau sa imi afisez tinuta pe care nu as afisa-o altundeva;
vreau un loc in care sa pot face asta;
vreau sa ma intalnesc cu prietenii sau cunoscutii,
sau pur simplu cateodata vreau sa merg undeva unde lumea imi stie numele.

Hm nu toate cele de mai sus se refera exclusiv la mine, incercam sa privesc asa in tabloul general
Si culmea cele cateva de mai sus in proportie de 80% le poti gasi in orice club din Timisoara.
Pentru celelalte 20 % merg in Sauvage. Eu si altii
Eu zic ca sunt chestii simple...
Si nu imposibil de atins.
Recapitulam ideea: produs unic, target cu nevoi clare.


In alta ordine de idei... acum ceva vreme nu foarte multa. In orice caz nu destul de multa incat sa uitam si sa nu ne gandim ca s-ar putea intampla din nou.. lansam o petitie ..sa salvam clubul Sauvage sa reactionam la cei care ii gaseau nod in papura.

Acum sincer am sentimentul ca clubul trebuie salvat de el insusi. Si randurile scrise aici de fapt nu se vor o critica pur si simplu. Mereu m-am ferit sa lovesc in idei in intreprinderi care nu au iesit perfect.
Pentru ca simplul fapt si simplu efort de a le pune in practica merita tot respectull. Pe de alta parte sunt momente in care trebuie sa faci ceva.. sa zici ceva sau pur si simplu sa bagi capul in nisip si sa te prefaci ca nu se intampla.

TEORIE
Din nou teorie:
Criza asta a bagat pe toti in criza desi parerea mea este ca criza nici macar nu a inceput inca. Cel putin nu la noi
Si asta te face cateodata sa cauti masuri disperate: (marketingul zice asa :) )

Dezvoltarea extensiva a bazei de clienti. Adica te apuci sa cauti altii mai noi. Asta e bine te adresezi unui public mai larg.
Avantaje: iti calca pragul cu 50% mai multi. De obicei dimineata dupa ce au baut respectiv consumat in alta parte si vin doar ca sa faca mijto.
Rezultat: Crestere temporara de trafic; crestere vanzari mai mica decat cresterea traficului. Una bere luata ca ‘sa am ceva pe masa’ nu creste vanzarile cu mare importanta.
Dezavantaje: clienti noi mereu. Clienti infideli; clienti care deranjeaza clientii fideli- consumatorii fideli. Cei care asigura rulajul fix saptamanal si care acopera cheltuielile de functionare. In concluzie pleaca. Acasa sau in alt club.

PRACTICA
Ora 2 dimineata: invazie de baietashi cu fetele dupa ei care vi la clubu’ de poponari sa se minuneze de travestiti si de barbatii care danseaza cu barbati. Dimineata la ora 3 unu urla la telefon in fata barului: BAAAAA! Lasati tot si veniti aici! La Diverta Bah! Te caci pe tine de ras! E distractie sa mor io! Te caci pe tine! Am cautat un eufemism pentru exprima ce facea cel care se caca pe el de ras. Nu mi-a venit. (nici nu am cautat foarte mult). Si sunt convins ca amuzamentul lui nu deriva din faptul ca brusc a devenit o persoana extrem de liberala care aprecia diversitatea culturala si subculturala. Eu unul.... mi-am chemat un taxi....
Dezvoltare intensiva a bazei de clienti . Asta ar insemna sa ai grija de cei pe care ii ai. Sa incerci sa ii recastigi pe cei pe care i-ai pierdut. Sa ii fidelizezi pe care vin si sa le oferi conditiile necesare pentru a cheltui mai mult fara ca sa aiba sentimentul ca le e mana bagata in buzunar.


Asa ca ai doua optiuni cu produsul de mai sus:
A) Il tii pe nisa de marketing pe care a pornit, fidelizezi clientii si ai grija de nevoile lor. Asta ca sa iti mearga bine. Adica un club gay intr-un oras de 600 000 de locuitori. Ce ai de facut? Il umpli in weekend. In plus incet incet poti oferi o alternativa decenta pentru alte seri din saptamana. Vine iarna...un loc in care poti petrece o seara placuta e necesar.

B) Il deschizi ‘la liber’ intra cine vrea iasa cine poate; dar ce inseamna asta? Sa te adresezi un piete de mult mai multe mii de persoane target. Asta suna bine la o prima vedere sau numarare.
Dar, si e un mare DAR: esti pregatit sa intri in concurenta cu celelalte cluburi care ofera servcii identice pentru toata lumea? Si din nou cum fidelizezi clientii? Si care sunt focalizati in alte zone de interes din oras.

Concluzie: ori te tii de ai facut pana acum si faci bine pentru un target mai mic de potentiali clienti. Ori te lansezi in marea concurenta si faci investitiile necesare pentru a fi in pas cu moda. Altfel te omoara concurenta. Si poi daca in Timisoara nu e concurenta...
Lemon a inchis la 50 de metri distanta... Cei de acolo obisnuti cu zona cu traseul.. s-au mutat putin mai incoace.. dar dovada ca nu pot sustine existenta unui club cu prezenta lor e scrisa negru pe alb. Cu markerul pe un A4:
Spatiu de inchiriat.

Si desi am tinut dizertatia de mai sus la un nivel sec si plictisitor pentru cei mai multi care vor ajunge pe aici pe bloguletz. Am tinut-o asa doar pentru a evita pe cat posibil o implicare personala si emotionala.
Nu mi-as dori ca Sauvage sa aiba aceiasi soarta. Imi place inca clubuletzul ala.
Inca- cu bune si cu rele.

Acum intru la un nivel personal. Din pacate cred ca se pierde incet incet legatura cu lumea gay. Cele scrise pana aici sunt. REPET MARE SI CLAR o critica sper eu constructiva. In plus am vorbit cu mai multe persoane pur si simplu accidental despre asta si am gandesc ca identificand ce nu merge daca se face ceva in privinta asta nu poate sa fie decat un pic mai bine.
Pentru toata lumea.

Ma intorc la nevoile de mai sus chiar cu riscul de a lungi postul asta la un nivel pe care imi va fi si mie greu sa il recitesc cu rabdare ca sa corectez greselile de dactilografie..

Deci, pe rand..
Vreau sa vad barbati misto,- Asta nu sta in puterea celor care administreaza clubul. Dar totusi ceva se poate face: o minima tinuta, un minim sandard de curatenie personala. Si aia nu inseamna mirositul sub brat la intrare dar totusi.. sunt si situatii strigatoare la cer.
In plus in orice club gay am fost pe cat posibil staff-ul masculin e speechless. De la chelneri, barman, bodyguard etc. Ca sa nu mai vorbesc de animatori. Aici e o chestie care sare in ochi. Personalul e masculin, arata bine sunt simpatici sunt open-minded.
Si ce e foarte important in proportie de 90% sunt hetero.(nobody’s perfect !)

Doar ca sexul vinde. E regula de baza in comert. Si aia inseamna ca trebuie sa arate bine si sa npara abordabili dar sa nu fie. Fiindca vand o fantezie. Vand o imagine. Eye Candy. Cum zic saxonii.
Aici se pot zice mai multe. Concret un bodyguard care arata superb.... Nu e gay nici nu trebuie sa fie si nici nu trebuie sa raspunda la avansuri cu mai mult decat un zambet, sau cu o gluma.
Adica hai ca stim ca se poate.
Au lucrat pe acolo si inca lucreaza si baieti de nota 10. Dar nu poti sa iti iesi un scaun sa il trantesti im mijlocul ringului si sa te uiti lunga le fete hetero sau lesbiene. Una la mana omori o fantezie (repet: sexul vinde!) si a doua la mana este incomfortabil atat pentru fete cat si pentru restul lumii. E ca si cum as merge la reuniunea de clasa a 8-a cu tata de mana. Oricat de mult as tine la tata nu imi place sa imi sufle in ceafa.

Un animator chiar daca pare superb trebuie sa iti vanda de asemena o fantezie... sa te faca sa te gandesti undeva nedeclarat ca daca iti joci cartile bine s-ar putea sa iti iasa. Si stii ca nu e asa fiindca stii ca e hetero. Dar macar iti hranesti o fantezie. Si poi daca chiar stie sa se distreze si stie sa fie molipsitor isi face pana la urma datoria. Daca il asteapta prietena la 2 metri distanta sau se holbeaza dupa femeile de acolo ostentativ cu o fata plictisita sau dansand fortat... efect 0 si bani aruncati pe fereastra...

La fel si un Dj care isi umple boxa de prietene poate sa arate cat de bine e posibil... nu vinde imagine. Doar pune muzica(la dj revenim)

(oare de ce am impresia ca nu o sa termine niciodata ‘cartea’ asta...)

Vreau sa dansez pe o muzica buna,

Uuuf , aici e mult de discutat. Nu va fi toata lumea multumita niciodata.
Dar reguli de baza:
Muzica intr-un club gay e muzica gay. Daca nu stii ce e aia muzica gay... pui muzica degeaba.
Da... sunt hiturile la moda dar sunt cateva care sunt mai hituri decat altele
Deci nu ma lua cu progressive minimal si alte extreme...
Apoi, in principiu daca nu ridici fata din laptop jumatate de ora si nu iti dai seama ca lumea nu danseaza.. asta e grav. Daca pui muzica numai pentru persoanele care te insotesc si iti faci propriul chef acolo...il faci degeaba.

Apoi lumea care pleaca din Sauvage din cauza muzicii pleaca in club 30. De ce? Din nou la marketing fiindca e clar ca targetul nu e mort dupa latest hit neaparat. E bine sa fie acolo dar extremele gen cocojambo pe de o parte sau ultimul traznet de 120 BpM sunt o greseala la fel de capitala.

Ma mai intrebam o chestie… oare de ce spre dimineata nu auzi ceva mai soft ? nu am mai dansat un blues cu un baiat de ani de zile. Si daca imi aduc aminte bine nu a fost o experienta tocmai neplacuta…e mult de spus aici ba ca Daria are acelasi playlist ba ca una ba ca alta ca le-am tot auzit. Eu totusi zic ca e un detaliu important dar nu cel mai important in atmosfera generala.

Vreau sa beau ceva,

Aici ce pot sa spun. Ar fi fain sa fie o varietate mare de bauturi. Pe de alta parte e o spirala : nu ai clienti nu ai incasari nu poti bloca banii in 200 de feluri de alcool . Aste e mai degraba o chestie economica. Pe de alta parte mi-ar placea sa pot bea un cocktail reusit si la un pret normal. Macar din cand in cand.

Vreau sa fiu tratat cu respect.. plus, vreau sa ma simt in siguranta, fara teama de a fi ridiculizat,
Astea sunt legate cu trimitere directa la episodul de mai sus. Daca e club gay…. Hai sa fie club gay sau gay friendly. Jur ca am vazut intr-un club de afara tipi cu atitudinea de mai sus zburati afara. Pur si simplu fiindca ‘omoara’ un club. Si desi sunt prieteni ai celor de la intrare sau ai patronului.
De fapt nu sunt prieteni ai clubului. Vin la plictiseala dupa ce s-au alcoolizat in alta parte. Si trimit acasa indirect minim 15% din clienti. Dincolo de toate astea sunt o afacere proasta. Si asa trebuie privita situatia. Si poate cu diplomatie rezolvata...Nu vreau sa fiu fortat sa plec acasa. In plus creaza o stare de nesiguranta. In principiu daca mergi intr-un club gay... te astepti sa poti vorbi cu cineva deschis in ideea ca e si el acolo.
Starea de teama de a nu atinge cumva(verbal) din greseala vreun macho ratacit pe acolo.... discomfortul creat de manifestarile galagioase de genu io nu mi-s ca voi io sunt cu femeia dupa mine.... sunt fara cuvinte te fac sa iti cauti numarul de la garderoba.
Fiindca daca pleaca si ‘gheii’ se duce si distractia si daca nu mai au de ce se c*c* pe ei de ras se duc acasa si ei...
In plus.. un bodyguard... trebuie sa fie acolo sa stii ca e acolo dar... sa nu il vezi. Nu trebuie sa te feresti din calea lui. Dar asta e cred o problema in toate cluburile de la noi.... statutul bodyguardului de la noi e ceva mai de genu politist. Pe de alta parte nici poporul de la noi... e obisnut sa fie sub supraveghere stricta. Normele de conduita intr-un club... inca se invata.
Inca se invata.

Pe de alta parte am vazut in club persoane despre care vuia netul ca fac si dreg de la talharie la alte tampenii. Dar totusi intra fara probleme.
Si asta se intampla fiindca exista o ruptura de comunicare intre cei care administreaza clubul si cei care beneficiaza de el.
Singurul criteriu de intrare nu ar trebui sa fie 10 lei.


In alta ordine de idei. Daca pana acum ideiile au avut o ordine...
Cred ca Sauvage ar trebui sa hotarasca daca e un club gay. Sau daca e un loc in care mai vin si gay.
In plus cred ca ar trebui sa organizeze eventual vineri un soi de ladies night exclusiv pentru lesbiene. E comunitatea LGBT. Doar ca am sentimentul ca macar din cand in cand...literele astea nu stau neaparat bine sau comfortabil impreuna....
Si mai cred ca din cand in cand are nevoie de o improspatare de concept de idee de decor. E totusi unul din cele mai longevive cluburi gay din tara. Multe au aparut si disparut cu tam-tam. Are nevoie de un facelift. Chiar daca e finutz e macar sentimentul ca ceva se intampla inspre imbunatatire sau macar revenire la o forma buna. Vesnica problema de ventilatie..Aerul conditionat pentru spatiul ala e un deziderat.. dar macar ventilatie.. un loc prin care sa iasa fumul..

Sigur am uitat cate ceva. Sigur am scris prea multe despre altceva.
Ca paragraph de incheiere. As vrea ca randurile de mai sus desi seci pe alaturi si impersonale sa starneasca macar o discutie sau sa fie baza de discutie. Findca cred ca in momentul de fata clubul Sauvage trebuie salvat de el insusi.
Si randurile de mai sus desi critice, sunt o critica din partea unui prieten, sper sa fie tratate ca atare. Nu sunt rau intentionate si poate o critica din partea unui prieten dar venita cand trebuie nu face neaparat rau chiar daca pe moment nu cade bine.
Mi-ar placea sa vad si alte puncte de vedere. Mi-ar placea sa vad ca si cei care fac Sauvage-ul sa functioneze fie ca-l administreaza sau il folosesc au o reactie.. ramane de vazut.

Si sincer sper sa se salveze fiindca am investit timp si bani ca sa ma obisnuiesc cu el
Mi-ar fi greu sa ma dezobisnuiesc.

2q2Bstr8

14 comentarii:

Anonim spunea...

Hey Andi ! Nice to see you back !

Legat de tot post-ul asta, desi urasc sa zic asta fie ca e vorba de un job, un moment al vietii,sau in cazul asta, despre Sauvage, e clar : nu mai e ce-a fost. Si-o spun oarecum mahnit pentru ca am baut si pentru bune si pentru rele acolo, am cunoscut si oameni faini si oameni care au reusit sa ma faca sa intorc capul cand ii vad, desi nu obisnuiesc sa fac asta. Oricum ar fi, era un tot, cu bune si cu rele. Chiar azi, in drum spre casa, inainte de a citi post-ul, vorbeam despre asta cu un prieten. Sauvage-ul e un fel de Romtelecom al copilariei mele. Toata lumea avea nevoie de telefonie fixa, drept pentru care, fiind vorba de monopol, serviciile erau jalnice si ti se lasa impresia de "o sa accepti oricum ce-ti oferim ca si-asa nu ai de unde sa cumperi ceva mai bun". Din punctul meu de vedere cam asa arata situatia clubului acum. Investitie 0, ceea ce e ok, pe timp de criza, sa zicem, doar ca deja devine din ce in ce mai pustiu si din ce in ce mai ciudat. Eu unul nu prea reusesc sa ma mai simt bine daca nu sunt ametit (problema mea, asa e). Securitate? Yeah, right... Intra toti fudulii si toti nespalatii, cum vor, cand vor, doar platesc intrarea. Muzica - n-o mai aud la aproximativ trei pahare dupa. Preturile? La fel ca in orice club din oras -desi arata cu totul si cu totul altfel.

Nu vreau sa vad ditamai investitia, poate nu s-ar renta, dar un soi de respect - pentru ca pana la urma asta inteleg ca subliniezi in post-ul asta, e necesar. Adica, mie nu-mi place ideea de "taken for granted", ca si cum indiferent de ce se intampla, o sa aterizam tot acolo, ca nu avem de ales...

Pe scurt, daca inainte eram prezent acolo foarte des acum ma gandesc de doua ori. Avand in vedere ca e din ce in ce mai gol, cred ca nu sunt singurul care face asta.

Chiar as vrea ca post-ul si reactiile ulterioare la el sa fie vazute ca pe un semnal de alarma, nu ca pe o jignire sau lovitura in personalul clubului si in club, ca intreg - doar e "cleentul nostru, stapanu' nostru, stimabile"


Keep up the good work !

2q2Bstr8 spunea...

Iata ca l-am pus asa fara nici o editare: copy/paste

laurentiu kocsis (12.10.2010 22:35:12): Salut Andi. Cu scuzele de rigoare doream doar sa iti multumesc pt cuvintele asternute pe blog, ref la Sauvage......si nu numai........la idei in general. Pt ca a venit vorba de Sauvage......desi nu frecventez prea des localul (mereu plecat), cu prima ocazie o sa ii fac cadou patroanei un aparat de aer conditionat. Asta in ideea ca va accepta si binenteles, il va si utiliza. In fond este o investie care face clientii sa se simta mai bine deci sa vina mai des si sa cheltuie mai mult. Vorba ta......marketing. Desi vorba ta, cu atat nu se face primavara in Sauvage. Poate tocmai de asta a rezistat atat de mult localul. Pentru ca nu are alternative loco. Bafta patroanei, ghinionul clientilor fideli......fideli deocamdata.....ok. Noapte buna si inca o data......scuzele mele pt bruiaj.
2q2Bstr8 tm (12.10.2010 22:36:02): merci de interventie
2q2Bstr8 tm (12.10.2010 22:36:10): ar fi fost bine sa fie si pe blog
laurentiu kocsis (12.10.2010 22:36:44): imi cer scuze..........daca crezi ca e ok, dau copuy /paste si acolo
laurentiu kocsis (12.10.2010 22:36:49):
2q2Bstr8 tm (12.10.2010 22:36:52):
2q2Bstr8 tm (12.10.2010 22:37:07): ar fi bine numa ca dupa aia poate trebuie sa te tii de promisiune
laurentiu kocsis (12.10.2010 22:37:25): nu promit daca stiu ca nu ma pot tine de cuvant
laurentiu kocsis (12.10.2010 22:37:38): e o regula personala de care ma tin cu dintii

laurentiu kocsis (12.10.2010 22:38:38): am vb si eu cu gabi de cateva ori
laurentiu kocsis (12.10.2010 22:38:46): dar nicio reactie
laurentiu kocsis (12.10.2010 22:38:52): nu e investie mare
laurentiu kocsis (12.10.2010 22:39:03): eu sunt fumator dar ce ma da afara din local e chiar fumul
laurentiu kocsis (12.10.2010 22:39:39): cat priveste clientela, aici chiar ca trebuie facut ceva
laurentiu kocsis (12.10.2010 22:39:46): ideea cu cardul a fost buna
laurentiu kocsis (12.10.2010 22:39:53): pacat ca a murit in scutec
laurentiu kocsis (12.10.2010 22:40:16): simplul motiv pt care mai vin pe acolo e ca ma simt bine
laurentiu kocsis (12.10.2010 22:40:22): in largul meu
laurentiu kocsis (12.10.2010 22:41:18): sa imi vina putzoii de care aminteai ca se ''caca pe ei de ras'' doar ca suntem noi.......e deranjant
laurentiu kocsis (12.10.2010 22:41:44): desi sincer. mie personal ''mi se rupe de gura lumii'' , ca sa ma exprim super plastic
laurentiu kocsis (12.10.2010 22:41:47):
laurentiu kocsis (12.10.2010 22:42:01): ok boss
laurentiu kocsis (12.10.2010 22:42:04): nu te mai bruiez
laurentiu kocsis (12.10.2010 22:42:26): dau copy paste la comentariul meu ........pe blog
laurentiu kocsis (12.10.2010 22:42:32): ai grija de tine
laurentiu kocsis (12.10.2010 22:42:41): si vezi ce faci sa fie mai bine pe acolo
laurentiu kocsis (12.10.2010 22:42:45):
laurentiu kocsis (12.10.2010 22:48:19): PS: te bruiez iar........
laurentiu kocsis (12.10.2010 22:49:01): eunt in Africa acum, in Uganda. pe wifi. am deschis pagina de comentarii dar nu pot vizualiza caracterele pt verificare
laurentiu kocsis (12.10.2010 22:49:16): ca urmare, nu pot atasa comentariul meu
laurentiu kocsis (12.10.2010 22:49:27):
laurentiu kocsis (12.10.2010 22:49:35): o poti face tu in numele meu?
laurentiu kocsis (12.10.2010 22:49:43): as aprecia gestul
laurentiu kocsis (12.10.2010 22:49:52): apropo, aici Laurentiu
laurentiu kocsis (12.10.2010 22:50:51): imi cer scuze. asta e africa..........
laurentiu kocsis (12.10.2010 22:50:56):
2q2Bstr8 tm (12.10.2010 22:53:11): eh nu il pot afisa ca venind de la mine
2q2Bstr8 tm (12.10.2010 22:53:19): las xa il pui tu
laurentiu kocsis (12.10.2010 22:53:34): ok boss
laurentiu kocsis (12.10.2010 22:53:42): cand ajung inapoi in civilizatie

DorinDoru62 spunea...

Ma bucur sa te recitesc!
O buna lectie de marketing!Si ma mai bucur ca ai atins un aspect pe care si eu si multi altii l-au sesizat dar nimeni nu a spus-o raspicat.Observatiile tale sunt cat se poate de pertinente si ar fi bine sa fie luate in considerare pt.imbunatirea situatiei,chiar daca merg foarte rar in Sauvage.Daca are avea altcineva potential sa deschida inca o locatie sunt sigur ca ar tine seama de ce spun clientii.
Toate cele bune!

2q2Bstr8 spunea...

protest mut.

Anonim spunea...

ce ce ai sters tot textul?
e aproape imposibil de citit. da eu m-am incapatanat.
am citi postul atunci cand l-ai publicat si am vrut sa il recitesc acum. ma gandeam ca o sa gasesc multe multe comentarii. ca toata lumea comenteaza dar nimeni nu zice nimic si cred ca e pacat.
si mie imi place in sauvage desi nu merg des dar am observat ca merge mai putina lume.
sper sa citeasca si cei interesati si sa spuna si altii ce gandesc despre asta.
si ma gandesc ca cei care citesc sa nu se gandeasca ca e scris cu rautate ca daca e deschis clubul si e plin e bine pentru toata lumea.
Alex

2q2Bstr8 spunea...

ok, l-am facut din nou lizibil
sincer ma asteptam si eu sa mai spuna cineva cate ceva.
am vazut ca sunt sute care au citit postul dar nu am primit nici o parere.
momentan am impresia ca mi-am aprins paie in cap singur si ca in loc sa spun ceva ar fi trebuit sa imi vad de ale mele si sa fac ca ceilalti .. sa merg sambata in alt club.
dar sunt convins ca blamat sau nu fara Sauvage lumea gay din timisoara nu ar fi mai buna sau mai simpla si cred de asemenea ca pana la urma Timisoara in loc sa avanseze la capitolul asta ramane in urma sau se pierde. si e pacat.
oricum merci de interventie.

Anonim spunea...

mie mi se pare ca taxa aia de intrare in sauvage e un fel de bilet de intrare la menajerie.

daca oricine plateste poate intra, atunci nu ma surprinde ca locul ala underground e un fel de gradina zoologica cu reprezentatii, unde vine lumea sambata seara ca la circ.

mie nu-mi surade deloc ideea de gay marketing, desi de management recunosc ca e nevoie. sexul vinde, ce-i drept, dar trebuie avut in vedere ca nu sexul e de vanzare in sauvage. sau, cel putin, nu cred ca pe sex sau pe orientarea sexuala trebuie centrata promovarea localului, chiar daca specificul sau este gay. ar fi de dorit (si suficient) sa fie intretinut cum se cuvine.

2q2Bstr8 spunea...

Ar fi bine daca am reusi dincolo de generalul: nu imi mai place sa gasim si solutii sau propuneri. poate unele mai putin costisitoare decat 'hai sa punem un club din amsterdam pe roti si sa-l aducem aici'
ca a spune ce nu ti se pare ok e relativ usor, mult mai usor sub anonimat atribut pe care eu nu mi-l pot aloca aici.
orice idee buna poate ajunge unde e nevoie de ea.. si pana la urma e vorba: o idee stralucita dar rece dispare; o idee mediocra dar entuziasta are mai mari sanse de succes.

Anonim spunea...

Desi am impresia ca e putin cam tarziu de comentarii, la postul asta nu ma pot abtine : ceea ce este sauvage striga de la o posta anti-marketing / anti management, sau cel putin, e in afara celor doua concepte. Nu cred ca ar trebui sa se vanda "sexul", sau orientarea sexuala (ca doar nu platesti 10 lei si ai un bj inclus in pret)ci un intreg pachet de servicii (personal, servire, siguranta, muzica, toalete decente,etc)deja existent in cateva cluburi decente din oras.Rau cu rau, dar mai rau fara. cred ca singurul lucru ok in legatura cu sauvage, e locatia in sine, oarecum departe de cluburile gen maximus/complex, in sensul ca poti iesi de acolo fara a te intalni cu o injuratura/pumn. in rest, nu putem vorbi de management in haos si fara obiective, sau fara o politica clara orientata si bazata pe ceva.Faptul ca lumea vine ori din comoditate ori pentru a purta marimea 44 la tocuri din lipsa de alternativa, face din sauvage un mare enel gay, pe tocuri care transpira,pute, si suna a muzica proasta.
ADN

Rudolph Aspirant spunea...

Auzi, descrierea ta despre caest club, mi-a trezit mie o curiozitate personala. Eu nu am fost niciodata la Timisoara si sunt tare curios sa aud cum arata acel oras vazut si descris de catre cineva care chiar locuieste in el.Poate ca tu iti iei orasul de granted ca ai fost acoloo tot timpul si nu ti se pare poate nimic deosebit la el, dar eu as fi curioas sa citesc scris de tine un post despre un loc sau cateva locuri din Timisoara care sa aiba o oarecare legatura afectiva fie pozitiva fie negativa pentru tine personal szi poat fi chiar descrieri simplke de repere de strada sau de un colt de cladire, dar descrise detaliat si in legatura cu amintirea afectiva pe care o ai despre acel loc.

Nu vreau sa-ti dau "lectii" desi am avut eu obiceiul asta cand eram mic sa dau lectii la animalute si soldatei (!). Vreau doar sa iei in consideratie pentru mai tarziu, cand ai chef desigur. eu sunt sigur ca ar iesi foarte misto deoarece stilul tau se preteaza la asa ceva.

Nu stiu daca ai vazut vreodata o reprezentare grafica a directiilor pe care le urmareste privirea unui om cae s euita la o pictura de exemplu, inncepe dintr-uncolt se muta in alt pouby pe urma in alt colt, etc, ecaun zigzag de greilaje oana la urma. Si stilul tau are ritmul si directai asta zig zag0ata pe care o are si o privire de oma care se uita la un tablou. De aia zic eu ca stilul tau s-ar potrivi la o descriere geografica. Dar nu stiu daca am reusit sa explic eu prea bine ce am vreu sa zuc, ar fi mai usor daca as putea sa iti desenez scrisul transformat cumva intr-o linie care se plimba cam ca o privire de om dintr-un colt al unui tablou la alt colt, apoi la alt punct si tot asa..

Rudolph Aspirant spunea...

P.S. Recunos ca atunci cand te rog saioei asta in consideratie pentru un post viitor candva, eu sunt egoist, pentru ca asvrea sa citesc despre un colt oarecare din orasul Timoisoara pe care eu nu ma avut ocazi asa il vad niciodat si nu cred ca voi avea vreodata, de aia asvrea sa-l citesc descris intr-un stil cat mai personal care-miplace si care seaman cu admirarea unui tablou. Deci este o cerere egoista. Dar poate ca o sa-ti placa si tie sa incerci acesata perspectiva despre o memorie oarecare, cine stie. sau poate ca ai incercat deja si nu stiu eu, pentru ca nici acum, nu ma citit tot ce ai scris tu pe blog si nici nu vreau, vreau sa dureze cat mai mult.

Rudolph Aspirant spunea...

Hai ca am vut eu ieri o fantezie despre tine tare misto si am si vorbit despre ea pe Blegoo si pe Moshe si Mordechai (Politicienii mei favoriti): sa vii tu din Timisoara cu Kapitalul (lui Marx, desigur) la mine, sa deschidem noi un bar aici in orasul meu, bar care sa se numeasca Banatul (ca tot m-au banat pe mine ieri de pe blogul lui Vlad, dar nu Vlad m-a banat ca el imi e coleg si cat de cat ii e si putin mila de mine, ci m-a banat cel care tine serverul pe care e si blogul lui Vlad, pentru ca este un adevarat rasist homofob care mai e si paranoic si are impresia ca imi bat joc de el, desi nu l-am bagat pe el in special in seama niciodata, si mai are si o sora despre al carui blog am opinat eu o data ca e boring si ca are prea multe linkuri dezorganizate; si aia e paranoica fata de mine ba mai crede si ca am puteri din astea de a ghici gandurile oamneilor si de a ma folosi de asta ca sa ii manipulez !) Referitor la asta din urma, intr-adevar recunosc ca dpdv profesional mai incerc si eu cate o data sa imi dau seama cine e ala cu care vorbesc ca sa pot sa-l manipulez mai bine sa se faca mai bine in fond, de aia sunt si psihiatru, dac nu as face asta nu mi-as indeplini indatoririle de serviciu, dar aia crede ca eu fac asta si dupa serviciu pe blog si ca o mai si urmaresc pe ea, ceea ce e total ireal si ridicol.
-------------------------------

Deci sa vii tu din Timisoara (zona corespondenta de sud-vest a Romaniei fata de zona mea de sud -vest a Norvegiei) cu Kapitalul (lui Marx) in mana la mine si sa deschidem barul Banatul aici in orasul meu (care sa rivalizeze cu Casablanca lui Humphery Bogart si Ingrid Bergman desigur), unde sa racolam spioni britanici cu tendinte comuniste si sa urzim planuri conspirationiste zioniste despre rasturnarea viitoare a ordinii si stabilitatii sociale din Norvegia astfel incat sa instauram intr-o buna zi in Norvegia dictatura partidului infiintat de mine, numit Partidul Romantic !
---------------

Radeam cu hohote de unul singur ca prostul ieri numai cand ma gandeam la fantezia asta !

Rudolph Aspirant spunea...

Uite, iti fac cadou un videoclip numit Confusion pe care l-am gasit cand ma gandeam eu la conspiratii ieri in timp ce imi calrificam preferintele mele politice personale. E cute, enjoy, e voie si e perfect OK si cu o persoana draga alaturi:

http://www.youtube.com/watch?v=Fo4SblJ_SnU

Rudolph Aspirant spunea...

Re.: "sincer ma asteptam si eu sa mai spuna cineva cate ceva."

Pai eu iti tot spun, dar vad ca dureaza zile pana cand sa apara ce ma zis si pe urma, cand ma recitesc mai tarziu, uit si despre ce fusese vorba atunci cand le ziceam, si mereu mi se pare ca am fost un prost...:(

Sa stii ca eu de pagina ta intai nu am trecut inca mai departe, dar nu e din cauza ca esti obscur sau greu de citit, doar asa ca vreau eu sa-mi prelungesc placerea citirii la maxim, de aia ezit sa merg mai departe, mai inapoi in timp...

Sa nu cumva sa incepi sa vorbesti despre amintiri in pagina intaia, ca-mi strici toata placerea suspansului. Tu mai bine fa lectia aia pe care ti-am zis-o de geografie descriptiva (daca vrei/simti neaparat, desi nu e obligatoriu, poti sa pui si niste elemente analitice de geografie umana, adica legate de niste amintiri de afect de-al tau despre niste persoane legate de locurile alea, desi eu cred totusi ca ar iesi mai curat, mai stralucitor, ca gheata, daca te-ai limita doar la detaliile descriptive de geografie fizica.)

http://ro.wikipedia.org/wiki/Geografie_fizic%C4%83

http://ro.wikipedia.org/wiki/Geografie#Geografie_uman.C4.83

P.S. Incax o data, nu te supara pe mine ca-ti dau teme de facut, dar chiar am chef de citit si eu ceva misto dupa specificatiile/preferintele mele, si stiu ca poti daca vrei, daca ai chef si cand ai chef, desigur, pentru ca ai talent autentic la (de)scris.